Datorredze un neironu tīkli: MEGOGO gatavojas palaist jaunas reklāmas tehnoloģijas

Megogo_Smart TV

MEGOGO tīmekļa-kinoteātra komanda uzsāka jaunāsuzdatorredzes un neironu tīkliem balstītas tehnoloģijas pārbaudi. Šī videoplūsmastēlu atpazīšanai tehnoloģija sola pacelt reklāmu mēdījos jaunajā līmenī. Uzņēmums tic, ka ar inovāciju palīdzību tas spēs mainīt pašu reklāmu piegādes pieeju, kas vienlaicīgi ļaus samazināt uz skatītājiem vērstu reklāmas slogu un vairākkārt palielināt reklāmas efektivitāti.

Sekojoši ir jauni evolucionārie reklāmas formāti, kas tiek veidoti MEGOGO: dziļā mērķreklāmu izmantošana (no angļu val. deeptargeting), reklāmas iekļaušanu un mērķtiecīga pozicionēšana TV plūsmās, saiknes izveide ar e-tirdzniecības platformām, paplašinātā satura lietošana“otrajos ekrānos” un atskaņotājos, uz Big Data analīzes balstītas tiešas komunikācijas veidošanu ar skatītāju un citi risinājumi.

MEGOGO plāno jau šajā rudenī nodemonstrēt jaunās tehnoloģijas nozarei un laist pirmās reklāmu kampaņas revolucionārā formātā.

Pēc kinoteātra MEGOGO mārketinga direktora Ivana Šestakova vārdiem, NVS un Austrumeiropas reklāmas tirgus šobrīd atrodas nobrieduma fāzē, kas pats par sevi liecina par nepieciešamību mainīt pašu reklāmas vēstījuma paradigmu. “Lai arī mūsdienu interneta formāta reklāmām piemīt sava unikāla īpatnība, tās tik vai tā ir vecās labās offline reklāmas pēcteči, kas pielāgoti pārlūkprogrammu un lietojumu iespējām. Mēs, kā viens no lielākiem reklāmas tirgus spēlētājiem, pavisam droši varam apgalvot, ka spējam piedāvāt principiāli citādāku reklāmas industrijas attīstības impulsu”.

Par revolūciju MEGOGO pavisam nopietni sāka runāt salīdzinoši nesen, kad tika iegūti pirmie absolūti jaunās tehnoloģijas testu rezultāti – tēlu atpazīšana videoplūsmā.Kompānijā stāsta, ka ar algoritmiem, kuri izmanto apmācāmo mākslīgo neironu tīklu, tika apstrādāta daļa no viņu bibliotēkā esošās filmas un iegūti simtiem tūkstošu pazīmju (tagu), kas ar ļoti augstu ticamības pakāpi nosaka priekšmetus, ainas, cilvēku profilus un to darbības filmas vai raidījuma videorindā.

“Grūti aprakstīt to iedvesmojumu, kuru izjutām pēc pirmo testu rezultātu saņemšanas. Neapšaubāmi, jaunos algoritmus vēl nevar nosaukt par pilnvērtīgu mākslīgo intelektu no fantastikas un Tjūringa testu tie pagaidām nevarēs nokārtot, tomēr pašu Tjūringu kinohronikas žurnālos tie spēj atrast un pat atpazīt kādā apģērbā tas ir tērpies un ko dara.Algoritmi to jau spēj – tas, maigi izsakoties, ir kolosāli!”, saka tiešsaistes kinoteātra MEGOGO mārketinga direktors Ivans Šestakovs.

Tādā veidā, tiklīdz jaunie algoritmi apstrādās visu MEGOGO videotēku un uzsāks televīzijas plūsmu apstrādi, MEGOGO komandai būs pietiekami daudz iespēju piedāvāt reklāmdevējiem dziļi mērķtiecīgu reklāmu savā platformā, kas turklāt tiks parādīta ne tikai

noteiktai mērķauditorijai, bet arī attēlota atkarībā no tā, kas notiek ekrānā. Uz doto brīdi algoritms ir apmācīts tūkstošiem tēliem un jau tagad pavisam precīzi nosaka kur filmā, piemēram, tiek attēlota noteiktas klases automašīna, marka un modelis, noteikta dzimuma un vecuma cilvēks, kas, teiksim, runā pa telefonu vai vienkārši tur kafijas tasīti rokā. Tagad tikai jāattēlo atbilstošā reklāma atbilstošā vietā.

Mērķtiecīgie reklāmas paziņojumi ir tikai sākums. Nākamie MEGOGO plāni:

* kontekstuālā saikne ar e-komercijas platformām, lai lietotāji uzreiz varētu pasūtīt produktus un pakalpojumus, kurus tie redz video;

* televīzijas satura izvērstā informācija. Platforma veic video analīzi reāllaikā, pat TV raidījuma tiešraides gadījumā un var izvadīt papildus informāciju uz otrā ekrāna, piemēram, viedtālrunī vai planšetdatorā, kamēr lietotājs skatās kādu no televīzijas raidījumiem.

Uz šīs tehnoloģijās bāzes, tuvākajā perspektīvā ir plānotas paplašinātās realitātes sistēmas kopā ar VR-tehnoloģijām, pie kurām MEGOGO izstrādātāji jau strādā visu pēdējo gadu. Šajā laikā MEGOGO ir izstrādājis un piedāvājis virkni lietojumprogrammu, kas paredzētas virtuālās realitātes brillēm 3D formāta filmu skatīšanai un video skatīšanai 360 formātā.

Jaunās reklāmu tehnoloģijas, pie kurām strādā MEGOGO, paredz dziļu videosatura analīzi, kad iegūtie dati tiek salīdzināti ar informācijas masīvu par katra atsevišķāk lietotāja uzvedību un interesēm. “Jo pilnīgāk mēs pazīstam savu auditoriju un precīzāk izdalām katru acu pāri, saprotam to īpašnieku vajadzības, jo labāk spējam piemeklēt un parādīt tieši tādu saturu, kas būs interesants. Šīs zināšanas par lietotāju un saturu, rada iespēju noteikt vispiemērotāko laiku un vietu predefinēto reklāmas ziņojumu uztverei” – pārliecināts Šestakovs. Neapšaubāmi, reklāmas budžeta efektivitāte ir tiešā veidā atkarīga no reklāmas produkta un satura atbilstības, un to pareizās,mērķtiecīgas attēlošanas katram atsevišķam patērētājam.

MEGOGO ir pārliecināts, ka reklāmas modeļa projekta panākumi ir atkarīgi no trim faktoriem: auditorijas analīzes un profilēšanas, satura un tā lietojamības principa dziļās analīzes, kā arī no reklāmdevēju gatavības uztvert jaunos reklāmas formātus. Ja ar reklāmdevēju gatavību viss ir pietiekami vienkārši, tie salīdzinoši ātri pieņem jaunās iespējas, ja redz to efektivitāti, tad no tehnoloģiskā viedokļa situācija ir daudz sarežģītāka.

Jau sen vairs nav problēma ievākt dažādu lietotāju datus tehnoloģiju kompāniju vajadzību apmierināšanas. Nedaudz sarežģītāk izrādījās analizēt šo milzīgu datu masīvu. Tomēr jau šodien MEGOGO plaši pielieto matemātiski statistiskos modeļus satura iepirkšanai, dažādu videotēkas pozīciju pārvietošanai,t.i. ar katru lietotāju izbūvē individuālos komunikācijas kanālus. “Likumsakarīgs videoplatformas attīstības solis ir Bigdata analīzes pielietojums reklāmas biznesā. Ja reiz tas jau tagad tiek veikts satura iepirkumu rekomendācijās, tad kāpēc šos pašus modeļus nevarētu lietot reklāmas modeļa pastiprināšanai, vienlaicīgu labumu piedāvājot gan reklāmdevējam, gan lietotājam?”

Comments

comments

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Draugiem.lv pase