Mazda CX-5 izceļas ar drošības līmeni un godalgotām tehnoloģijām

Mazda jaunākais Latvijā pieprasītķo automašīnu – krosovera modelis CX-5 oficiāli atzīts par vienu no drošākajiem automobiļiem pasaulē. Euro NCAP sadursmju testā tam piešķirts augstākais novērtējums – piecas zvaigznes.

Kompaktais Mazda krosovers, kas Eiropas tirgū tika izlaists februārī, izpelnījās augstu novērtējumu visās četrās vērtējuma kategorijās. Tā vērtējums par pieaugušu pasažieru aizsardzību, pasažieru – bērnu aizsardzību un drošības sistēmu darbību (attiecīgi 94%, 87% un 86%) krietni pārsniedza attiecīgajās kategorijās noteikto 80%, 75% un 60% robežu, kas nepieciešams, lai kopumā saņemtu piecas zvaigznes. CX-5 sasniedza maksimālo novērtējumu par spīti augstajiem standartiem, ko Euro NCAP 2012. gadā noteicis gājēju aizsardzībai, kuras nodrošināšanai automobiļiem jāuzrāda vismaz 60% sniegums.

Sekojot Mazda6 un Mazda3 pēdās, CX-5 ir jau trešais Mazda modelis, kam piešķirtas piecas zvaigznes kopš jauno standartu apstiprināšanas 2009. gadā. Punktu piešķiršanu katrā kategorijā nosaka vairāki triecienu testi, ieskaitot frontālu sadursmi ar ātrumu 64 km/h, sānu sadursmi ar ātrumu 50 km/h, sadursmi ar stabu ar 29 km/h un gājēja notriekšanas imitāciju pie ātruma 40 km/h. Euro NCAP vērtē arī elektronisko stabilitātes sistēmu jeb ESP.

CX-5 ir pirmais no jaunās paaudzes Mazda modeļiem, kura virsbūve veidota pēc inovatīvās SKYACTIV tehnoloģijas. Nosprauduši mērķi izstrādāt ideālu automobiļa virsbūvi, Mazda inženieri devās pie rasējamiem dēļiem, lai no jauna pārdomātu struktūras, materiālu un ražošanas metožu fundamentālos principus. Rezultātā 61% virsbūves veido augstas izturības tērauds. Atdurstieņi bamperu iekšpusē izgatavoti no 1800 Mpa augstas izturības tērauda – stiprākā kāds jebkad izmantots autobūvē. Tādējādi Mazda radījusi virsbūvi, kas ne tikai nodrošina vienreizēju drošību sadursmes gadījumā, bet ir arī ekstrēmi viegla. Mazda plāno izmantot SKYACTIV tipa virsbūves visos jaunās paaudzes automobiļos.

Divas Mazda Motor Corporation inženieru komandas saņēmušas Tehnoloģiskās attīstības godalgas, ko piešķir Japānas autoinženieru savienības (JSAE) 62. balvu pasniegšanas ceremonijā. Viena Mazda pētnieku grupa saņēmusi atzinību par dīzeļu sīkdaļiņu filtra (DPF) veiktspējas uzlabošanu, bet otra komanda – par rekordaugstas kompresijas pakāpes un pazeminātas berzes īstenošanu Mazda jaunajā SKYACTIV-G benzīna dzinējā, kurš jau pieejams krosoverā CX-5. Savukārt uzlabotais sīkdaļiņu filtrs, kas izceļas ar teicamu temperatūras noturību un spēju pilnvērtīgi darboties pie nelielas izplūdes gāzu temperatūras, tiek pielietots Mazda SKYACTIV-D dīzeļdzinējos, kas arī uzstādīti Mazda CX-5. Filtros izmantots par 30 – 50% mazāk retzemju metālu, tādējādi samazinot DPF filtra ražošanas izmaksas. Savukārt līdz 14:1 palielinātā kompresijas pakāpe, kas ir pasaules rekords benzīna dzinējam, palīdzējusi samazināt tiešās iesmidzināšanas SKYACTIV-G benzīna dzinēja degvielas patēriņu.

Comments

comments

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Draugiem.lv pase