Latvijā radīts ekskluzīvs trīsriteņu velo transportlīdzeklis

Izstādē “Tech Industry 2010” no 25. līdz 27. novembrim Ķīpsalā pirmoreiz plašākai publikai tiks prezentēts Latvijā radītais velotricikls – ekskluzīvs trīsriteņu velo transportlīdzeklis, kuru braucējs vada, atrodoties pusguļus ērtā sēdeklī!

Pirms gada aizsāktā ideja par velotricikla radīšanu Latvijā šodien ir kļuvusi par realitāti – SIA „Prometāls Group” nelielās partijās uzsākusi ražot velotriciklus.

SIA “Prometāls” īpašnieks Ēriks Mikštas: “Šobrīd prezentējam savas nākotnes vīzijas pirmo variantu – velotriciklu divās modifikācijās ar velopiedziņu, kā opcija būs ar elektromotoru aprīkots velotricikls. Mūsu mērķis ir attīstīt velotriciklu un radīt nākotnes tehnoloģiju mobili – plānojam uzlikt virsbūvi un modificēt par mikrohibrīdvelomobili. Ekspluatācijas izmaksas – nekādas, jo akumulators tiek uzlādēts, minot pedāļus un bremzējot.”

“Prometāls Group” Ķīpsalā prezentēs divas tricikla modifikācijas – ar vienu riteni priekšā un diviem aizmugurē, kā arī ar diviem riteņiem priekšā un vienu aizmugurē.

Uzzināt visu par jauno transportlīdzekli varēs “Prometāls” stendā. Savukārt, lai parādītu, cik komfortabli ir pārvietoties ar velo transportlīdzekli, izstādes “Tech Industry” apmeklētājiem būs iespēja izmēģināt velotriciklu testa braucienos āra teritorijā.

Kas ir velotricikls?

Velotricikls ir velosipēds, kur braucējs atrodas uz aizmuguri vērstā pusguļus stāvoklī. Šāda veida braucamrīku ir vērts izvēlēties ergonomisko iemeslu dēļ: braucējs jūtas ērti, jo ķermeņa svars ir vienmērīgi sadalīts lielākā teritorijā, ērta atzveltne atbalsta muguru un sēžamvietu, atšķirībā no tradicionālā velosipēda, ar kuru pārvietojoties ķermeņa svars balstās tikai uz nelielu daļu no sēžamvietas kauliem, kājām un rokām.

Šis pārvietošanās līdzeklis ir ērts, stabils un viegli vadāms, tas ļauj brauciena laikā vērot apkārtni, nebaidoties zaudēt līdzsvaru un nokrist. No drošības viedokļa, velotricikls ir viennozīmīgi drošāks nekā parastais velosipēds, jo kritiena amplitūda ir mazāka, pie straujas bremzēšanas braucējs nevar izkrist no sēdekļa.

Pateicoties tricikla uzbūvei, to viegli un bez piepūles var vadīt arī cilvēki, kam ir liekais svars, sirds slimības un elpošanas traucējumi. Noguruma pakāpe ir daudz zemāka. Pozitīvi, ka braukšanas laikā tiek trenētas pasīvās muskuļu grupas, kas, braucot ar tradicionālo velosipēdu, netiek darbinātas.

Velotriciklam ir arī aerodinamiskas priekšrocības, tas var attīstīt lielāku ātrumu jo, atrodoties pusguļus stāvoklī, ar kājām uz priekšu, braucēja ķermenis rada mazāku frontālo pretestību. Velotriciklam pieder pasaules ātruma rekords ar velo transportlīdzekli. Pagaidām ātruma rekords pieder Semam Whittingham -132,5km/h, kurš tika uzstādīts 2008.gada 18.septembrī ASV.

Comments

comments

You can leave a response, or trackback from your own site.

7 Responses to “Latvijā radīts ekskluzīvs trīsriteņu velo transportlīdzeklis”

  1. Aleksandrs saka:

    Velomobīlis,līdzīgas konstrukcijas,jau vairāk kā 10 gadus senāk braukāja pa Uzvaras parku, konstrukcija tikai papildināta. Tā kā Rīgas Jauno tehniķu centrs rīko Uzvaras laukuma trasē visu velokonstrukciju iknedēļas seriālu “Riteņvasara” aprīļa-Oktobra sezonās, ieteicama šo konstrukciju startēšana seriālā- būs praktiskas izmēģināšanas iespēja un pirmie pircēji-lietotāji -izmēģinātāji, pamats arī tālākām starptautiskām sacensībām,kādas varētu attīstī tepat Rīgā uz tradicionālo Rīgas veloturnīru(nākmgad jau 33.pēc kārtas) bāzes.Starp citu, jau agrāk šajos turnīros notikuši velomobīļu starti demonstrējumu veidā. RJTC varētu pie pašreizējām iespējām un telpām kļūt arī par velomobīļu pulciņa bāzi, darbnīcām un atbalsta centru to izmēģinājumos un ražošasnā,kā arī sacensību rīkotāju.
    Aleksandrs Briedis, šādu sacensību rīkotājs kopš 1976.gada. Tās pieteiktas arī Ŗīga-2014″ programmai.

  2. Aleksandrs saka:

    Par Elmoto-1 var teikt,ka vēl izdevīgāka bāze kā motora,tā akumulatoru ievietošanai ir padomjlaika motovelosipēda Ŗīga-11″ ritošā daļa, kurai ir tikai viena centrālā caurule rāmin un daudz izdevīgāks telpiskais izkārtojums, lai varētu runāt arī par tālāko attīstību Elmoto-2 veidā!
    Varam vienoties par sadarbību Rīgas Jauno tehniķu centra iespēju un telpu robežās,arī par izmēģinājumiem kā krosa, tā skijoringa un šosejas sacensību apstākļos un pirmo starptautisko sacensību sarīkošanu!
    Aleksandrs Briedis, 29511925

  3. jekabs saka:

    1. vai tas , kas bildēs būs apskatāms arī izstādē?
    2. kopš kura laika trīsritenis ripo labākpar divriteni?
    3. Aleksandr, noliec to Rīgu nākamām paaudzēm restaurācijai.

    3. LABPRĀT ATNĀKTU UZ TO IZSTĀDI PARUNĀTIES PAR LIETU – VARBŪT INTERESENTIEM VĒRTS SARUNĀT KĀDU KONKRĒTU BRĪDI? jeekabs@gmail.com

    4. jebkurā gadījumā – lai labi ripo!

    J.

  4. Andrejs saka:

    Laikam būs jādodās uz Ķīpsalu

  5. Laacic saka:

    1. Ja attēlā redzamais kantainais metāla rāmis ir no dzelzs tad tas agregāts ir stipri pasmags.
    2. Par drošību rakstā ir taisnība tikai lietojot braucamo slēgtās trasēs. Uz ielas bez liela sarkana karoga mastā tas ir neredzams jo zems.
    3. Bedres un bordes aptur domu par lietošanu pilsētā.

    Rezultātā iegūstam komfortablu velomobīli ārpilsētas lietošanai tāliem braucieniem.

  6. zjvadzkaajis saka:

    Miinusi:
    slikta manevrētspeēja;
    neparocīga vadības sistēma;
    neskaidra apkopes un labošanas iespējas;
    nav kompakts;
    nav piemērots dažādiem braukšanas stiliem un vietām – nav elastīgs ekplotācijas plānojums.

  7. tāds velo jau daudzus gadus ir!

Leave a Reply

Draugiem.lv pase