Par lielpilsētu un Rīgas metro

Rīgas metropolitēns jeb Rīgas metro ir nerealizēta 1970. un 1980. gados plānotā pazemes sabiedriskā transporta sistēma Rīgā.

Šķita interesanta tēma pēc notikumiem Maskavas metro, lai papētītu un varbūt pat salīdzinātu dažus lielpilsētu metro plānus, kas ir realizēti un tajā skaitā iekļaušu arī Rīgas nerealizēto metro plānu. Attiecīgi apskatīsim Maskavas, Tokijas, Dubajas, Ņujorkas un Rīgas metro plānus vairāk vizuāli attelos, lai rastos priekštats par attiecīgo plānojumu izmēriem. Maskavas un Tokijas metro dala pirmo un otro vietu pasaules lielāko metro pārvadājumu jomā. Interesantākais ir tas ka vikipēdijā atrodot katru no lielākajām metro sistēmām ir minēts ka Maskavas metro ir otrs lielākais pēc Tokijas metro un atrodot Maskavas metro informāciju ir tieši pretēja informācija, ka tas esot otrs lielākais aiz Tokijas metro.

Maskavas metro ir metro sistēma, kas apkalpo Krievijas galvaspilsētu Maskavu. Sistēma darbojas kopš 1935. gada, tagad tā ir kļuvusi par otru visvairāk izmantoto metro sistēmu pasaulē aiz Tokijas.

Tokijas Metro ir privāts uzņēmums, kas kopīgi pieder Japānas valdībai un Tokijas metropoles valdībai. Tokijas metro sistēma sastāv no trīs kompānjām, kas savā starpā sadarbojas: Tokijas Metro, Toei līnijas un  Yamanote dzelzsceļa līnija.

Dubajas Metro ir bez vadītāja, pilnībā automatizēts metro tīkls Apvienotiajos Arābu Emirātos – Dubajā . Tas ir viens nopirmajiem un pasaulē garākajiem automatizētajiem metro tīkliem, kurš ir daļēji atklāts un tiek plānotas vēl līnijas, kas savienos mākslīgi veidotās salas ar sauzemi.

Ņujorkas metro ir ātra tranzīta sistēma, kas pazīstama arī kā MTA New York City Transit. Tā ir viena no vecākajām un plašāk pazīstamajākajām sabiedriskā transporta sistēmām pasaulē, ar 468 stacijām.

RĪGAS METRO

Metro stacijas “Centrs” interjers. 1983. gads.

Metro stacijas “Zasulaukus” interjers. 1983. gads.

Rīgas nerealizētais metro līniju plāns

MASKAVAS METRO

TOKIJAS METRO

Toei līnijas

Yamanote dzelzsceļa līnija

DUBAJAS METRO

Pirmā atklātā līnija RED LINE

Metro pieturu karte

Metro plānotās līnijas

ŅUJORKAS METRO PLĀNS


Comments

comments

You can leave a response, or trackback from your own site.

9 Responses to “Par lielpilsētu un Rīgas metro”

  1. pidrilka saka:

    Berlīnes s-bahn/u-bahn tīklu arī ir vērts apskatīt

  2. Mārcis saka:

    labi ka ieteici, es pavisam piemirsu ka Berlīne tā metro sistēma ar interesanta

  3. Vorompatra saka:

    Tomēr prieks, ka biju viens no tiem daudzajiem tūkstošiem, kas 1988. g. pavasarī parakstīja petīciju pret Rīgas metro un aizstāvēju savu viedokli arī Ministru padomes ēkā, kur nedaudzi parakstītāji bija uzaicināti uz pārrunām ar atbildīgiem biedriem.

  4. Mārcis saka:

    Interesanti par ko īsti prieks? Es tik labi nezinu, kas toreiz notika?

  5. Kloons saka:

    Hmm, viselementātrākais ir Parīzes metro :)

  6. Mārcis saka:

    Neteikšu ka baigi elementārs, bet loģiski un diezgan izdevīgi savieno pretējos rajonus, tāpat kā Rīga garie autobusa maršruti piem 3, 40 utml.

  7. Armands saka:

    Rīgas metro ideja toreiz tika iznīdēta tāpēc, ka, lai to uzceltu, tiktu piesaistīti iebraucēji. Tā jau idejai, manuprāt, nav ne vainas, vienīgi varētu Berģu līniju tālāk pa virszemi uztaisīt līdz Ādažiem, ideāli būtu. Varētu uz Rīgu ar mašīnu retāk braukt.

  8. Mārcis saka:

    Nu ja jo mums tajā laikā laikam tādu zināšanu un tehnoloģiju nebija, bet arī mūsdienās tāpat būtu jāpiesaistā no arzemēm

  9. oi saka:

    netisam uzdruos teemai, bet skiet ka nevienm mamma un tetis te nav pastastijis, kapec tad cilveki bija pret to metro. Ne jau izinierus taisijas ievest, bet melnstradniekus no citumiem un velsazin kurienes, tapec tagad nevajag brinieties par to kadi te mums cilveki, visnekuturalako sabiedribas slaani mums te padomijas laikos pumpeeja ieksaa.

Leave a Reply

Draugiem.lv pase